söndag....

Idag har det varit gråmulet.. och det blir bara varmare och varmare…. Nu är det bara någon minusgrad… vilket jag inte gillar…  för övrigt har jag klippt både maken och mig själv i fingret… vilket är typiskt… vass sax… liknar mest en kirurgsax… och så råkar fingret vara i vägen… den här gången tydligen rejält…. Sedan beställde vi en kebabtallrik var…. Vilket kanske inte var så lysande…. För i min var det ett långt svart hårstrå--- och mitt hår är varken svart eller långt… hur som helst.. tejpade fast det på locket…. Och maken åkte tillbaka med det…. När han ändå skulle ett ärende… hur som helst så tappade jag matlusten för idag…. Även om jag fick mer pengar tillbaka än vad det kostade…

Eftermiddan påbörjade jag kaklingen ovanför spisen… det har inte gått fort… 8 år sedan jag gjorde den andra kaklingen…. Men det är väl läge att fixa till det när vi ändå ska flytta…  imorgon ska jag foga det hela… och sedan sätter maken och elektrikern.. jo vi har en sådan på jobbet…. Upp det hela… sedan är det bara en skugglist som ska bytas… en snickare på gamla jobbet satte upp den… och det var väl inte världens bästa uppsättning… han skulle nog platsa bland fuskbyggarna som brukar husera runt på TV…  Det verkar som dagens yrkesmän är för bedrövliga…. Han som la in klinkergolv hos oss.. det är så djädrans illa gjort…. Så det har stört mig sedan det blev inlagt… än idag ångrar jag att jag inte gjorde det själv… hur som helst… om vi inte hade flyttat så hade det… blivit trägolv i stället… nej, det är sant som det är sagt… Själv är bästa dräng… eller det kanske är Piga när det gäller mig…. ??

så imorgon kanske man kan visa upp... jobbet som jag åstadkom idag... med kaklet....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0