Hissgardin….

köpte ett lakan på loppis….tänkte testa att sy en hissgardin… kruxet var att jag ville ha spets och monogram… lite längre ned…. än vad det var på lakanet… fram med saxen… sedan blev det klippa och sy..…limma fungerade inte så bra ;)….

Lite pillrigt att mäta var kanalerna för skenorna skulle vara….den materialsatsen tog jag från en sunkig hissgardin……som jag också hittade på loppis……  

glömde dom små hällorna som linorna skulle gå igenom… sprätta… dit med hällorna.. och sy….

Pressa sömmarna.... så det blir fint... innan jag börjar trä skenor och sätta fast lite krokar...till linorna...... så det går att hissa....

Klart…. Var tvungen att testa lite… hur det blir… har man sytt halva dan... så är man lite nyfiken... nu var jag inte så noga när jag satte upp den... för det var bara en 5 minuters test..... först ska vintergardinerna ned… fönstren putsats.... och det är snödropp och vår…


hur som helst är det rätt OK…. för 30 kronor…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0