lördag...

börjar lite lätt med Ring så spelar vi... till frukost.... eftersom det snöat sedan sist vi var i stugan... och det har kommit nästan 2 dm sedan sist vi var där... så det var snöskottning som gällde.... jag gillar faktiskt det (jo, en del är lättroade)..... Skottade först en gång från huset ned till brevlådan....sisådär en 75 meter.... sedan en från huset till parkeringen ca 50-75 meter till.... inte så breda... men ändå....
 

när man kom upp på gården... kan man se på brunnstaket... att det kommit lite snö....

småfåglarna var även dom glada... över mattillskottet... ska försöka räkna dom... men det blir inte lätt... för dom sitter inte stilla lång stund.... konstigt att dom hinner äta så mycket...  10 kg jordnötter... 8 paket kokosfett... 2 kg finkfrön... och så 40 kg solrosfrön... har dom smällt i sig.... och vi är bara på halvtid....


Vi hann även med lite loppisbesök i storstan..... jag skulle ha lite saker till min hissgardin som jag sytt...  fanns inte... så det får bli en annan gång... för övrigt fanns det inget som jag ville fylla skåpen med...;)... 

var in och hälsade på ett par kompisar som håller på att renoverar.... enligt dom själva så har dom köpt "Drömkåken"..... (filmen med Björn Skifs).... förra vintern var det värmen som pajade.... + översvämning i källaren...  jo... nu var det vattenläcka.... i köket på nedervåningen... är väl tur att dom har ett kök på ovanvåningen också....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0