Söndag....

Vaknade och det var underbart väder ute... solen sken och minus 18 grader.... dan var gjord för att vara ute och gå... gick nedåt sjön... vi passerade skrindan och flaggan.... hoppas dom som satte dit skrindan utanför tomtgränsen... glömmer bort den... för då ska jag plantera lite fina blommor i den...


gick förbi allén ...... långt därborta var... ute med hunden... syntes bara som en prick....

förbi sågen... och vår båt.... den liknade bara en lite snökulle mellan buskarna.... än dröjer det till första fisketuren....



Vid piren stod badtunnan... och sittplatsen för sommaren fika inbäddad i snö...


fortsatte en lite bit... såg att ett av husen som låg i närheten var till salu... från utsidan är det väldigt mysigt... vek av från "stora" vägen... gick förbi magasinet...

Efter ett tag... så passerade även dom små röda stugorna... som tillhör Herrgårn....


Kunde inte se hästarna... dom är väl inne.. men när jag vänder mig om.. så kan jag skymta dom bakom stallet...
ett par hundra meter bort.... blev förvånad att det blev ett kort... för jag såg knappt inte hästen...


när vi kom ut på "stora" vägen... så mötte vi en av grannarna... som berättade om vargen... pratade en stund... och konstaterade att favoritårstiden var vintern... i synnerhet när det är så här fina dagar....

Tog ett kort på vårt hus.... när jag stod utanför banvaktsstugan... inte ofta man ser huset därifrån... för det är rätt mycket buskar och träd på sommaren.....


Var in till "Hyacint och Richard" innan vi åkte hem.... dom bor i ett riktigt Bullerbyhus....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0