Va´ less jag blir…

Allting som man gör i keramiken blir skit… när dom har bränt… det verkar som temperaturen är för varm… Inget roligt när man gör en sak… och så blir det bara skit… så billig är inte leran… att man kan hålla på och kasta… saker och ting… Den här skålen… blev för mörk… det var flisor på undersidan… ekbladen ser man knappt….

Fikamuggen blev även den …. Oanvändbar… så det blir väl pennställ vid databord…. Har jag dörrarna stängda… så är det ingen som ser eländet…. Förra veckan blev mina väggamplar….som bananer...  Om nu ledarna tycker det är så erbarmligt tråkigt att hålla kurs… sluta då… istället för att förstöra alstren för era kursdeltagare….

En tjej hade gjort en jättefin kyrka… undrar hur glad hon blir när hon ser att taket har rasat in…. Eller hon med skålen… som såg ut som bäck om bölja på kanten… eller den andra skålen som hade fått glasyr från någon annans föremål….  Så numera är det som sagt mer regel än undantag att sakerna blir förstörda....


Kommentarer
Postat av: tina

Jaa, kära du, det är en av anledningarna till att jag avstår att betala över 1000:- i avgift och sen 32:- tror jag det var per kilo lera...............

Inte konstigt att man ledsnar, fast helst skulle jag vilja fortsätta med keramiken, det är ju en skön terapi.. men som sagt i nuläget avstår jag.

Kraam

2010-02-11 @ 11:46:11
Postat av: M

Funderar att köpa egen rakuugn och ha vid stugan.. det kostar ungefär som 2-3 terminer.. Går bara så länge så jag kan bränna mina rakusaker...

2010-02-11 @ 11:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0