Vad är det som händer.....

på keramiken… gjorde vägglampetter för värmeljus…. Efter skröjränningen  så var dom raka och lika stora….. la på oxid och sedan glasyr vit matt… och vad händer…. Efter sista bränningen… så var det olika storlekar och så liknar dom bananer….  Det är flera som har slutat på grund av att gods blir förstört… spricker..går sönder…


Efter att vi flyttade till ny lokal… så har det blivet mycket sämre… man får vänta så djäkla länge innan sakerna blir klara… det är precis som om ledarna inte bryr sig… ingen skugga faller över vår kursledare… för det är inte hon som sätter ugnarna… blandar glasyrerna…utan det är två andra som har hand om den biten… Mina vägglampetter var färdiga för första bränningen innan i början på december… men det gjordes i mitten på januari…. sedan står dom flera veckor till… innan dom blir brända med glasyren…

Jag frågade varför det blev så här… för hög värme… så leran började koka…. Och godset slog sig…. Jag tror inte ens dom blev brända samtidigt… eftersom dom var exakt lika men nu skiljer dom någon cm i storlek också….

Jag går klart den här terminen så jag får rakubränt mina andra saker… sedan lägger jag ned verksamheten… om jag inte hittar någon annan som har keramikkurser…

 Synd att det inte finns något allaktivitetshus som gamla Gästis… för då kunde man gå och hålla på med keramik utan kurs….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0