En promenad....

Istället för att ta bilen till mamma.. så tog jag en promenad… gick förbi gamla konstmuseet … det var inte mycke som var sig likt… och värre blir det….

För




ännu ett grönområde som försvinner i stan... här kan man prata om asfaltsdjungel......


 

bären lyser upp i det vita.... en koltrast kom.... jag kom att tänka på sagan Snövit...även om det inte var blod och ebenholts 

kommer fram till den gamla kyrkan... som både är sned och vind... men rätt charmig....


Går genom Gamla stan... jo vi har ett sådant i vår stad också..... kommer fram till

där man fikade...läste... drejade...snickrade...vävde...fotade... en plats för alla.... 
fortsatte förbi stadsparken.... förbi där slottet en gång låg.... inte ens klosterruinen finns kvar....




för alla hungriga koltrastar....kajor....och fåglar jag inte vet vad dom heter....



nu är jag framme....dit jag var på väg.... ännu en helt underbar vinterdag.... har jag upplevt.... det är väl det som kallas Carpe Diem.... fånga dagen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0