Vi hade fått ”Korpar i huset”

Jag bor i ett hus med bostadsrätter, som är rena Fort Knox…. Men vad hjälper det när en som flyttade in för förra sommaren är boven i dramat….

- cykeldatorerna till makens och min cykel försvann
- jobbare i huset blev av med verktyg för cirka 12 000
- inbrott i förråd där väskor försvann, verktyg
- massa inbrott i förråden källare och vind
- en rullator från vinden försvann

och det är troligen bara en bråkdel av det som hänt… men inatt blev han tagen på bar gärning… av  en vaken (nåja han vaknade av ljudet från vinden) granne… som ringde polisen… ”tjuven undrade varför han ringt polisen” och det framför poliserna… dom plockade med honom…

Jag skrev en lapp och frågade om vi fått ”korpar i huset, för det händer så mycket konstigt” den lappen försvann lika fort som en avlöning…han kände sig väl träffad…..

Fattar inte hur man kan hälsa och smila för sina grannar… och samtidigt göra inbrott…

Nu hoppas jag att styrelsen vräker familjen… Det har kostat oss i huset massor av pengar… för åtgärder att säkra så inga obehöriga dräller omkring i källare och på vind…. bor man i bostadsrätt, så tror man att man ska vara mer förskonad från sådana typer….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0