Ludvika....

Gjorde ett besök där i helgen….på vägen till Hammarbacken så passerade vi Ludvika ström.... och för ovanlighetens skull... så fanns det vatten där... oftast ser man bara stenblocken som ligger på en torrlagd botten....


konstaterade att loppisen i Hammarbacken har  misst sin dragningskraft på mig....är trött på alla glas... tallrikar.... många tycks även tro att gamla avlagda saker….. är…… mer värda än vad det är.... tog en fika där...

sedan fortsatte

vi gick genom kyrkoparken…. Där Dan Andersson….. var hedrad med en staty……


Vid det lilla torget så finns den här statyn.... på dom sälarna.... inte för jag förstår varför dom har sådana där.... men och andra sidan behöver man inte förstå allt... dom här sälarna är gulliga…..  på sitt vis och det räcker för mig....



det var även marknad….. vilket i och för sig är var och varannan helg på sommaren….hade glömt att  ta med strumpor... när jag  åkte till stugan... 10 par 100 kr.... är kanske inte världens bästa kvalitet... men och andra sidan är det långt ifrån  den sämsta också... helt OK.... 

Efter stadsbesöket… så bar det iväg hemåt till stugan igen….. och lite jobb på tomten….i nya fina strumpor....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0