Tack posten och CityMail.....

att ni slarvar bort min post.... har nu varit utan mobil telefon.... 1 vecka.... för jag har inget SIM-kort.... när man pratar med posten... så delar dom inte ut Tele2 post.... pratar man med Citymail.... så delar dom inte ut Tele2 post och några fler utdelare vet jag inte om…

Själv bryr jag mig inte om vem av er som delar ut post.... enda jag vill är att få min post… Ingen av er ändå läskunniga.... det förstod jag den dan... när jag gav brevbäraren grannens post tre gånger... och jag fick tillbaka den lika fort... eller när Citymail... slängde in 3 brev till mig.... till 3 olika personer.... och inget av breven var till mig..... då förstod jag hur illa ställt det är med läs och skrivkunskaperna hos brevbärarna.... det vill säga obefintligt.... men som sagt...

Eftersom ni inte själva har talat om för era chefer…. Att ni är ordblinda…. Och har läs och skrivsvårigheter…. Så har jag har rekommenderat både Posten och Citymail att skicka sin personal det vill säga er…. på kompetenshöjande kurs... i läs och skrivförståelse....

 då kanske man får sin post… något oftare än som sker idag…. Får även tacka…… att ni kastar in min post till grannarna… i synnerhet på sommaren…… då dom bosätter sig i sina sommarstugor… och har adressändring dit på posten…. Men min ingår inte i den adressändringen… om det inte råkar vara morgontidningen… men inte ens den är något bekymmer längre… eftersom jag sa upp tidningen när den flyttade till landet med grannen….

Jag beklagar att …. Somliga som jag får räkning ifrån… inte har möjligheten…. Att erbjuda E-fakturor…. Och att jag är så ofin…. Och ibland handlar via Internet….  Och då måste använda era tjänster.... ibland misstänker jag nästan att ni är lobotomerade… eftersom jag sagt till i 8 år…. och någon förbättring inte ens finns på världskartan…  men det var väl mest en stilla nåd att be om… att en förbättring skulle ske…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0