Trist...

hela förra veckan var vädret OK, åker till stugan.. för att sitta och glo på regn... utom i söndags...då några timmar sol.... gjorde att man kunde sitta ute..... i veckan så här långt.... så har solen lyst över min skrivbord på jobbet.... Kvällstidningarna slår upp.... "Nu kommer solen"  "Nu är värmen på väg" den här så kallade sommaren är till och med värre än förra årets.... då var det någorlunda varmt i maj och i början av juni... sedan var den bedrövlig på den breddgraden jag befann mig på...

I tre ??? år.... har jag haft tanken på att gjuta trappen till parken... men eftersom det regnar var eviga helg... så blir det ingen trapp i år heller.... är jag rädd för.... fattar inte att man överhuvud taget ens försöker...tänka tanken....

enda vi gjorde i helgen var att plantera två träd.... ett familjeträd äpplen... eftersom dom andra två vi har inte behagar ge oss några, trots att dom tagit plats sedan sommaren 2007. samt ett plommonträd... som står bredvid mitt köksträdgård på gårn.... även tomater och gurka sattes in i miniväxthuset... det andra får ordnas under sommaren för att vara redo nästa år.


vi fick även ihopmonterat den nya grilltunnan.... någon grillning bedrevs inte i denna eftersom .... just det.... det regnade.....


men den blir nog bra.... när vi samlas för att grilla för vi brukar bli en halvstor samling.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0