Andra chansen…..

Varför så många deltävlingar..?  Igår såg jag 2:a chansen men… tyvärr det fanns inte en enda låt…. som jag kan tänka mig… fungera i finalen… vi fick även en snabbgenomgång av de som redan var i final… även om jag gillar Andreas Jonsson,….  så innebär det inte att låten fungerar i Oslo… Om de här 10 låtarna är det bästa av dom som är inskickade till Herr Björkman…. Så kanske vi ska ta och byta ut honom och hans polare…. Dom har fastnat i något nostalgiträsk… Vi kanske ska ha lite friskare öron.. de här låtarna som varit med i år… speglar deras musiksmak…

Men troligen har dom det här upplägget… för att få in mer pengar från folk… att dom ska rösta…  och varje år… får man läsa om tappade röster, missade bröllop (Pernilla) , plagierade låtar..Plagierade artister…. Poängbedömning över kläder… bristen på scenkläder… för mycket scenkläder….  Och sist men inte minst… Fel låt vann… så tyckte svenska folket…. Men vilka var det som röstade…???  Var inte det svenska folket????....

idag är det bättre.. då är det vasaloppet.... sedan blir det vår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0