Dom vackra vinterdagarna avlöser varandra….


Gick förbi herrgården… där var jag på kurs en gång...det var när jag jobbade med missbrukare och sociala höll kursen… bland annat hade vi rollspel inne i herrgår´n…. vi var nog 20-25 "vuxna"… som var på baksidan av herrgården… och lekte.... Mora Träsks "jag är på tigerjakt… och kommer till en bro.. jag kommer inte över den… jag kommer inte under den"…. Kommer inte ihåg vad det ut på heller…


En annan lek var att vi skulle förflytta oss framåt med myrsteg… paraplysteg.. ( då snurrade  vi runt som paraplyn i blåsten…) och så elefantsteg…. I det läget stod det två damer… och tittade på oss… sedan när vi började köra skottkärra med varandra… kunde dom inte låta bli att fråga… vad vi höll på med… vi sa bara att ”sociala höll en kurs för personalen” kommentarerna blev många och giftiga… och vi hade svårt att hålla oss för skratt.... vi var nog en dråplig syn där ute på gräsmattan....

Så varje gång jag går förbi Herrgården så tänker jag på det…  hur som helst roligt hade vi…..

Strax bredvid rinner ån…


 änderna har börjat flirta lite med varandra… det kommer inte dröja så länge innan ådan ligger  på sina ägg… och dunungarna simmar omkring i ån… det är bara att hoppas att inte gäddan kommer och tar dom… 




vi går förbi en massa frågor... det är tipspromenadens.... en kvinna stod frågande inför någon "ögrupp"... som var en fråga om bukspottkörteln... så kunde vi få känna oss duktiga, haha...

passerade genom en gångtunnel... vet inte vad jag ska tycka... vissa är riktigt duktiga... med sprayburken... men det här... får jag nog lov att kalla... klotter..... även om vissa säger att det är konst.... men även om det skulle vara det... så måste väl ändå ägaren till husväggar, garageportar, tågvagnar osv.... själva få avgöra om dom vill ha denna "konst" på sina ägodelar.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0