Hur kunde jag missa....

att det är 3 år... sedan jag skrev mitt första trevande försök... till blogginlägg.... det var den 12 mars....2007....  men jag kanske blir förlåten... eftersom min bror... fyller år... just den dan...

och även Victoria är med på ett hörn... genom att fira sin namnsdag….  Men för en jämtlänning… så känns det speciellt att Republiken Jämtland firar sin nationaldag den 12 mars…. själv har jag oturen att... fylla år två dagar för tidigt... den 10 mars.....

Hur som helst är det viktiga grejer....  flaggan vajade säkert från varje flaggstång i länet.... och jag skulle tro att presidenten höll sitt tal... från rådhuset i Östersund...  Vet inte om jag visat flaggan... men i annat fall är det en favorit i repris....

 

laddar även upp sigillet som pryder flaggans mitt...

Det blå är Jämtlands blåa himmel.... det vita står för Härjedalens vita fjäll och det gröna är Ragundas skogar… en plats där jag tillbringade mina första år… och även Vild Hussen... det var mannen som inte visste riktigt vad han gjorde och tömde Ragundasjön på vatten... därav turistattraktionen Döda fallet...

Jämtlandssången är lika viktig för en jämtlänning som Du gamla du fria…. så det var lite att stå i... denna dag....;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0