Några gäster för mycket….

I helgen när vi kom upp till stugan… så hade det varit några gäster för mycket… i min säng… även om jag har dessa i sängen….


Så vill jag inte ha dom här…. I synnerhet inte om dom äter upp mina lakan… pinkar på min madrass... men jag tycker dom är söta ändå...

 men det hjälps inte.... fram med... svart sopsäck och slänga lakan, madrass, kudde... Men jag tycker att deras mathållning... är väldigt konstig.... för makens overallsbyxor och ylletröja… var också något som föll dom i smaken….

Nu är det krig…. Vi inhandlade elektronisk musjagare….

 Det avger ett ultraljud som inte är hörbart för oss, eller katter och hundar… men mössen  gillar det inte… och flyr således fältet.... och dom som är utanför kommer heller inte in.....i huset….  vi har två i källaren sedan tidigare… en för möss och en för spindlar…där har det varit effektivt…. Jag är helt emot råttgift… som jag ser som stort djurplågeri… tycker inte om råttfällor heller…. Men ibland kan det vara befogat… men det sker under protest från min sida…

Men nu när det har varit så gräsligt kallt.... ända ned till minus 28-30 grader… så förstår jag dom små liven…att dom vill ha det varmt och gott i min säng....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0