Ikea nr 9….

Har jag nu avverkat…. det första IKEA som startades…. I Älmhult….

Det var litet…. Men det fanns i alla fall en Tagine…  så nu kan jag laga marokanskt mat..... med kanel... och dadlar...;)


 i brist på annat vid hemresan.... satt jag och rangordnade jag alla IKEA varuhus jag varit på.... (en del är lättroade).....

1.      IKEA, Kungens Kurva. Stockholm, hittar saker som inte finns på andra varuhus…

2.      IKEA Linköping, även här fyndar man….

3.      IKEA Kållered, Göteborg, lite småtrevligt, om än rörig restaurang…

4.      IKEA Helsingborg, hittar massor av udda saker… varje  gång…

5.      IKEA, Västerås, kan man… utan och innan….längtar till det nya....

6.      IKEA, Älmhult litet men naggande gott...

7.      IKEA Örebro, lite rörigt….småtrist

8.      IKEA  Sundsvall, dåligt sortiment

9.      IKEA Barkaby, Stockholm, gör en enbart deprimerad…. Tvi tvi säger jag bara….

Men listan kommer att förändras... när IKEA Helsingborg slår upp portarna i höst... efter en nybyggnad....och det är kanonstort…. Det är som att sätta en 40 kvm stor sommarstuga bredvid en 600 kvm…. Det kommer att bli rena julafton för ett IKEA freak som mig…. Troligen seglar det upp tilll första plats då…

I Borlänge byggs det också… så det är en ny som kommer in på listan…. Och Barkaby kommer ännu lägre ned…

Även Västerås kommer högre upp på listan när det nya öppnar… med ett utökat sortiment förhoppningsvis….

Nu är det bara sådär en 7 stycken kvar och besöka i Sverige… Undrar om jag kommer till IKEA Haparanda någon gång… om jag någon gång och förhoppningsvis kommer till Sveriges nordligaste kyrkby med det vackra namnet.....  Karesuando.... och där tänker jag köpa mig en glass.... för då passerar man Haparanda….och ännu ett IKEA varuhus....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0