Jag såg inget ljus....

i mörkret..... tittade lite på Eurovisionen från Norge… herre min je… vilket mörker… försökte sätta betyg på dom och hitta en liten liten favorit… men tyvärr det lyckades inte… enda glädjen med dom här låtarna är att…. Man slipper merparten i finalen… om man nu skulle få för sig och titta…

 *1.Moldavien… Sun STROKE Projekt… och det kan man hålla med om.. det var baske mig det… ett stort fett minustecken…

*2. Ryssland… vad sysslade karln med??? Han får dubbelminus… skulle han hålla tyst.. så kunde musiken duga till filmmusik.

3. Estland… låtens namn Siren… säger allt…

4. Slovakien…. Skogsmulle hade kommit med på ett hörn…. Ännu ett minustecken…

5. Finland….  Taikon hade vaknat till liv… även jag vaknade till.

6. Lettland… Hon skulle passa som mistlur på någon färja…. Värre falsksång har jag inte hört sedan skolåren…

*7. Serbien…. Hade plockat fram en ”Det” troligen ur garderoben….

*8. Bosnien&H…. hur många ”delstater” fanns det i Titos land…???

9. Polen…. Fattar ingenting… hur dåligt kan det bli….?

*10. Belgien… undrar hur många minus man kan dela ut…? Hur som här kommer ännu ett….

11. Malta…. Hörbart…. Men det får nog fortsätta och bli ”My dream”…. Om inte drömmen var att kunna flyga… för  vem 17 sätter på sig vingar….???

*12. Albanien… konstigt nog… så gick det att lyssna på kvällen högsta poäng ett (1) +…

*13.Grekland…Opa Opa musik har jag bara tyckt var roligt en gång… och det var när Bert Karlsson sjön….

*14. Portugal… ännu en falsksjungande varelse…. Och ännu ett minus….

15. Makedonien… tycker jag inget om … eftersom jag kokade te då… men troligen ännu ett minus…

*16. Vitryssland…. Robert Welles hur kunde du sjunka så lågt???? Låna ut dig till en massa stollar som klär ut sig i fjärilsvingar… eller var det kallas på dagis???? Poängen blir ett minus….

*17. Island…. Ännu ett intetsägande bidrag…. Men hon sjöng inte så falsk så att trumhinnan sprack… .så ett litet + får hon

Dom med en * gick vidare….. vet inte om jag ska skratta eller gråta…. Lill Lindfors sjöng… ”Musik ska byggas utav glädje”…. Men det var nog innan dom hörde det här… jo jag vet att det finns avstängningsknapp…. Men jag får försvara mig med att jag Zappade efter att hört halva låtarna….  Man vill inte förstöra nattsömnen…. Med falska toner ringandes i öronen….

God natt… och sov gott och dröm söta drömmar….


Kommentarer
Postat av: tina

Håller fullständigt !! Orkade inte se hela, dock orkade jag inte se färdigt utan lyssnade på radion,och det lät inte bättre där !

kram från husvagns folket.

P.S. Alla fåglarna i skogen sjunger mycket bra dom får mina poeng, framförallt den sånggalna näktergalen. D.S

2010-05-26 @ 08:08:31
Postat av: M

och semi 2... var precis lika ljus;).... tror inte den lät något vidare heller i radion...

2010-05-27 @ 23:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0