En fest i min smak…

En kompis fyller år… jämt till och med…. Nu är vi bjudna på kalas…. Klädkoden är den bästa… Träningsoverall och pannband… undrar om man ska sätta på sig pannlampa också???... det ska bli kul…

Kommer ihåg en annan fest… när en fyllde jämt…. killen blev 30…. Långklänning var det… jag var en ung tjej på 18-19 år… och damerna var nedlusade med diamanter och annat klitter…. Tror inte att det var vanligt billigt bling bling från Glitter…. En kock ifrån Malmö… stod och roterade grisen över ett spett… gubbarna hade smoking och en liknade mer pingviner…. Frack… en massa folk som spelade säckpipa….  Där var inga lekar,,,, inget skoj… utan ska jag jämföra med något så är det väl som en trist nobelmiddag… man sitter och konverserar…  kommer inte ens ihåg om vi dansade… har inget minne av maten heller… mer än några dönickar höll mördande tråkiga tal…

 

Så tack raringen… för att vi får vara normalt klädda… leka…. Vara oss själva… skratta och ha kul… dagen till ära ska jag inhandla ett nytt pannband….;)


Kommentarer
Postat av: tina

Hej !

Va roligt att ni gillar upplägget...

På med varma skor och pannband, så ska vi

nog kunna hålla er VARMA.

Välkommna !!!

2010-10-19 @ 16:08:27
Postat av: M

har laddat både med pannband... och varma kläder… till och med presenten är klar…

2010-10-19 @ 21:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0