Evigheter sedan...

vi var till stugan... Maken fick lunginflammation... en sjukhusvistelse med dropp av penicillin,, PC kuren fortsatte… nu har lyckas bli förkyld igen… det är väl mitt fel… för nu är jag sjuk… Feber och Hosta… och en näsa som rinner….

Men feber eller inte så måste vi upp i helgen och plocka upp båtmotorn… och sedan flytta den från bryggan… så att dom kan ta upp den… men vem 17 kunde ana att vi skulle bli sjuka….

Att jag som inte varit förkyld knappt i hela mitt liv… nåja sedan 1995 jobbade då med barn… och 1975 gången innan… och så förra året när jag tog influensasprutan… som jag ångrar… för som jag frågade då… kommer den att förstöra mitt immunförsvar… nej var svaret… men det känns precis lika djädrans ruttet… som förra året när jag fick den…

en sak är säkert…. Jag gillar det inte… jag gillar inte alls läget.. med att  vara sjuk…. för jag klarar inte av att vara det… man ska inte ligga på dan… där saknar jag kinaspin… då är man lat… så jag försöker mota febern i grinden….

Genom att äta vareviga febernedsättande piller… dom hittades-.... Somnade skapligt tidigt… vaknar sedan av hosta… och den känns som jag svalt en grovkornig rasp… det gör ont….

Men om man smakar lite av alla 3 sorterna av hostmedicin… och lite Ipren/Alvedon…  så kanske det känns som en liten fotfil i halsen istället…. ;D….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0