Fisketur…

Förra söndan... var maken och jag iväg på fisketur… för att vara säker på att få en bra plats vid sjön… så klev vi upp klockan 03:00.... ordnade kaffe… och packade ned matsäcken… när vi kom fram till sjön vid 04.30 så var det becksvart…. Med hjälp av ficklampan… så kom vi fram till ”vårt vindskydd”…. sikten var inte så "lysande".....

Vet inte vad ont vi gjort…. Men mycket gick fel… ingen fisk här inte…. Några som bottenmetade fick en ”portionsfisk”… inget att vara mallig över.....

Efter någon timmes fiskande skulle maken och dricka kaffe… jag fortsatte med fiskandet…. Rätt som det är ser jag makens spö komma farandes rätt ut i sjön… bluubb.. blubb sa det bara… och sjönk till botten…  jag står och tittar på vattenytan som ett fån…. Hur gick det till???.... erbjöd mig att ta av mig lite kläder och hoppa i… men maken avböjde det erbjudandet…. Och tog istället håven… frågade vart det sjönk… det var cirka 1 meter utanför bryggan… med lite trixande så fick han upp fiskespöt… och enligt honom så fungerade det bättre efter att rullen blivet blöt….  Jag övergick till bottenmete… tyckte det var lugnast…. Maken lånade mitt spö… och fick napp… tyvärr så ville den fisken inte upp på land utan smet….

Eftersom vi hade korv med... så gick jag och tände engångsgrillen... Det brann så fint…. i 3 minuter….. sedan slocknade den…. Och kolen var kall och svart…. men har jag sagt grilla.... så ska det bli... grilla... skam den som ger sig….

Letade upp lite torra grenar, gräs, tidningspapper… mera grenar…. Tände eld… och lyckades med konststycket att få det att brinna…. Men till korvgrillning dög det inte… tog isär grillen… och hällde ut kolen i elden… lite mer grenar…. la sedan på grillgallret från engångsgrillen.... på stativet som följer med.... Hur som helst… det fungerade….  och korvgrillning blev det....

För fisk fick vi inte.... inte ens med bottenmete med räkor....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0