Nu vet jag vad Fåret i Tele 2 reklam står för....

Det är Fårskallar som tecknar abonnemang hos Tele 2… Det är dyrt.. det går aldrig att ringa till deras kundtjänst, som inte är värt namnet kundtjänst. 1½ timme för att säga upp abonnemangen mobil o fast… fick då höra att mitt bredband låg hos dom… så det blev 1 timme till i telefonkö. Varför fungerar det inte att ringa och säga upp allt på samma ställe?

Jag skulle få tillbaka mitt gamla telefonnummer till min nya operatör… Tele2 hade avslutat det…. Så det fanns inte…. Så det blev det en timme till i kö… för att bli kund igen på Tele2, för att få tillbaka telefonnumret och sedan säga upp det och säga till att det skulle vara vilande så att min nya operatör kan föra över det…. För att behålla mitt hemnummer var jag tvungen att göra samma procedur… samt att dom skickade en box som jag får låta gå tillbaka….??? Boxen skickar dom även fast jag sa upp det omedelbart. Där gick ännu 1 timme i kö….

Det heter 10-15 minuter när dom 15 minuterna gått så är det 6-10 minuter, sedan 3-6minuter… och upp till 3 minuter… så 15minuter i Tele2 värld är mellan 30-40 minuter i min….

Den 1 oktober så var jag tillbaka till Comhem… det fungerade inte… ringde kundtjänst som ringde upp mig, så jag skulle slippa sitta i kö, när jag pratade mobilen… kopplade mig vidare till datasupport… som fixade felet och skickade SMS när det fungerade…. Det tog cirka 10-20 minuter totalt med telefonkö, fixandet av internet… Det kan man kalla service….


Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Peikkos,



Vi på Tele2 tycker givetvis att det är tråkigt att du valt att avsluta abonnemangen med oss och att du inte var nöjd med dina abonnemang. Om du ska flytta numrena till en annan operatör är det mycket viktigt att du säger detta när du ringer in och avslutar abonnemangen. På så vis lägger vi in din uppsägning så att du kan flytta abonnemanget från oss antingen innan uppsägningstiden tagit slut mot en slutfaktura eller efter för att slippa slutfaktura. Detta gäller hos samtliga operatörer. Priserna går inte att jämföra med Comhem ifall du inte hade direktinkopplat bredband i huset även från oss på Tele2. Direktinkopplat bredband, som stadsnät och LAN, är alltid mycket billigare än till exempel ADSL bredband via telefonjacket eftersom det hela tiden kostar att ha det anslutet. Vi vill även passa på att tacka dig för den tid som du varit kund hos oss.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2.

2010-10-04 @ 15:58:52
Postat av: peikko

Svaret blir lite långt... inte varje dag man får besök av telefonbolag...



Eftersom jag har flyttat/bytt operatör tidigare och inte har varit med om det fenomenet att telefonnummer försvinner när man säger upp det så tänkte jag inte på att säga till.

Har som sagt ingen kristallkula att se i…. när jag inte fick inloggningsuppgifterna för en tjänst jag skulle haft i 3 veckor (internet) fick jag svaret ”Att det skulle jag ringa och be om”… jag visste inte när tjänsten skulle börja… Så återigen behövde jag en Spåkula….

Eftersom jag är en privatperson… kan jag inte veta allt, eller sitta inne med alla svaren i kontakten med Kundtjänst…. Det skulle vara trevligt om Kundtjänst var lika informativ i sitt svar… som du är i en bloggkommentar…. Annars borde det vara enkelt för Tele2 kundtjänst… att fråga om kunden… hur dom vill ha det… tex.. telefonnummer… internet…. Eller vad det nu gäller.. eftersom dom vet hur det fungerar…. inom ert bolag…

Men efter x antal timmar i telefonkö… så har jag som sagt…. Inte längre några affärer med ert bolag…. Jag betalar hellre ett par kronor mer, och har en telefon som fungerar…. den la av efter 1 vecka pga av modemet var trasigt sedan tog det nästan 14 dar innan nya modemet kom… och telefonen blev brukbar…. Då med tillägget av det irriterande bakgrundsljudet i luren när jag pratade….. jag har ett internet som jag kan lite på…. 3 hål i väggen fungerar ypperligt… Min mobil med kontantkort fungerar även det… utan avbrott….

Jag slipper lägga ned 3 timmar av min fritid och sitta i telefonkö…. Så fördelarna är många….

Vår bekantskap blev kort… intensiv, dyr och trasslig….

Ha en bra dag….

2010-10-04 @ 23:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0