Tele2...

Är ett skitföretag…. Den 20 september så pratade jag med en tjej, som skulle fixa så jag fick tillbaka mitt gamla telefonnummer…. Sedan fick jag en nytt modem på posten….. samt ett brev från Tele2, där jag hälsades välkommen som kund????.... vadå kund… jag sa upp allt med dom den 10 september….. och har Comhem….  Comhem talar om att dom inte kunde föra över mitt telefonnummer för det fanns inte…..

När jag är inne på min banksida…. Så ser jag att jag fått en faktura från Tele2… (dom lyckades aldrig skicka E-fakturor när jag var kund) .…. Men nu gick det bra….

Den var på 354 kr…. frakt… och startavgift….  Tjejen som skulle fixa till att jag fick tillbaka telefonnummer hade tecknat ett nytt abonnemang med 12 månaders bindningstid  istället.  Fick idag ett brev från Tele2, där dom säger sig ha sökt mig, samt be mig ringa upp…. Jo, jag fick sitta i kö idag med…. Detta eftersom jag skickade tillbaka boxen den 3 oktober.

Pratar med en kille, men tyvärr så dog telefonen… ringer upp igen,… ny kö… får då prata med en annan kille på fakturaavdelningen/kundtjänst…. Förklarar det hela för honom…. I ett svagt ögonblick… trodde jag att allt detta var över…. Får sitta i mobiltelefon i 10-15 minuter när han pratar med en kollega…. /hade det varit Comhem, så hade dom tagit mitt telefonnummer och sedan ringt upp, så jobbar dom/

Han förklarar att det inte gick att få tillbaka telefonnummer /tjejen som jag pratade med 20 september/ hade gett mig ett nytt kundnummer…  och då gick det inte att föra tillbaka mitt gamla telefonnummer. Eftersom jag inte hade det gamla kundnumret.

Men om jag öppnade upp mitt abonnemang på mitt gamla kundnummer (det jag sa upp den 10 september ) skulle det lösa sig… det lät OK… sedan spelar han in samtalet, och börjar rabbla en massa, ska skicka ett nytt Gateway , i det läget spetsade jag öronen,   jag skulle  teckna mig för 12 månaders abonnemang samt ha 3 månaders uppsägning.

Men hallå  JAG VILL INTE VARA KUND HOS ER TELE2… då frågar jag om han menade allvar, 12 månader + 3 månader… Jo, för annars går det inte att lägga tillbaka mitt gamla telefonnummer för man måsta ha det gamla, ursprungliga kundnumret…

Efter 12 månader kan jag säga upp det, och så har jag 3 månader på mig för att få tillbaka mitt gamla telefonnummer.  Säger åt killen att jag  vill inte vara kund hos er, och det var därför jag sa upp det. På grund av allt strul.  Säger till honom att kan han lägga tillbaka telefonnummer om jag  tar upp det gamla abonnemanget, så borde han även kunna lägga tillbaka om jag inte gör det… nej det gick inte…

Tecknar avtal = få tillbaka mitt gamla Telefonnummer.

Inte tecknar avtal= då går det inte att få tillbaka mitt gamla telefonnummer.

Ursäkta Tele 2, jag tycker det liknar utpressning.  Och tjurigheten hos er personal är det enda som hindrar mig från att få tillbaka mitt telefonnummer. Samt möjligheten att suga ut ännu mer pengar från kunderna.

Jag sa till killen att han kunde lägga ned… för nu anmäler jag Tele2 till Konsumenternas Tele och Internetbyrå…  att vara kund hos Tele2 har kostat mig sedan 1/6 -2010 3350 kr…. och än är väl inte slut är jag rädd för…

Så nu har jag roat mig att skriva en anmälan…

Sedan kan man bara konstatera att ska man ha med tele2 att göra så ska man skaffa en spåkula... och det behövs eftersom personalen har svårigheter med att informera kunderna om vad som gäller.

 

Fårskallen…. = Tele2 abonnent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0