Snabbvisit till stugan…

Virrigt värre… var till stugan för jag glömde en… nyckel… i helgen… passade på att byta en del överdrag till kuddarna i soffan..från blått… till rött.. lite glögg te… och Maria kex… hans med… sedan hittade jag inte mina glasögon… letade… letade… tog jag ett par gamla… som jag försökte limma fast skalmen på… hittade mina… låg i passagerarsätet i bilen… väldigt dumt ställe att lägga dom på… tänk om  någon.. satt sig på dom…

Var ned till Herrgår´n och hämtade halsduken som jag glömt … när vi var och åt Tomtegröt…förra söndan...  sedan bar det iväg till Borlänge… tänkte ta vägen… över skogen… men då det var rätt dåligt före i byn… så var det ingen bra idé… åkte över Ludvika istället… och det var inte så roligt det heller… snön vräkte ned… hjulspår att köra i… framme i Borlänge så var skyltarna väldigt snöiga… så man såg inte vart man skulle köra.. chansade… och chansade rätt… missade avfarten… (brukar komma från Stora Tuna hållet)… levererade paketet… 

Var in till Dollar Store…  så nu är julbaket avklarat… :) Såg att jag hade en del omtag till kuddar kvar i bilen... tyckte väl att det fattades några.... hemresan var inte helt rolig... snön yrde… och somliga skulle bara fram… Undrar vad dom har för däck...? Trots mina Nokia Hakkapillita... så vågar jag inte fara fram i den hastigheten...( knappt på sommaren heller.......)    så man fick rutan… nedsprutad… en och annan bil i diket….  Så jag fortsatte och puttra på runt 70-80 beroende trafiken… hur mycket det snöade… väglaget… Stannade och tog en fika i Strömsholm… Äntligen hemma hos goa maken… både jag… min kompis… och bilen mådde bra…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0