det märks.....

att det är semestertider... det är en viss stillhet... när man går till jobbet.... det första jag passerar är ett fält med raps.... det är sommar med stort S....


efter ett tag passerar jag en liten park.. där växer både äpplen och körsbär.. några lyste röda... kunde inte motstå....frestelsen och smaka.... säger bara en sak... "surt. sa räven...." dom är nog bra till saft.... eller vin... om man ha i massor av socker.....


närmar mig dammen som dom har gjort i stadsparken.... det är något visst med vatten.... när jag närmare mig den....


så kommer änderna vaggandes.... i tron om dom ska få något att äta.... men nu är det sommar... så ni får fixa maten själva....


jag fortsätter.... klockan på kyrktornet avslöjar ..... att jag är sen... men vill jäkta en sådan fin dag...


efter en stund är jag framme vid gatan.... passerar den... på andra sidan ån.... precis när jag håller på att passera bron... ser jag över till Home Hotell..

precis när jag ska passerat över.. kommer jag fram till en brygga.. med lite blommor på... i bakgrunden syns
den rödmålade träbron.. som går till en av Faktoriholmarna....


kommer fram till min sista gata att passera.... väntar på grönt... jo, jag är rädd om livhanken.... och går förbi Teatern...

nu har jag bara ett par hundra meter kvar... tills jag är på jobbet.... efter en lagom morgonpromenad.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0