En söndag i november…

Vaknade tidigt... med tanke på hostandet inatt… så var det inte väntat… åt frukost… var till jobbet och hämtade en fil… som jag behöver…. För att kunna jobba hemma imorgon… funderade hur dörrdekorationen till jul… ska hängas upp… har ingen lust att spika i nya säkerhetsdörren…. För den är fin… och utan brevinkast…

nu slipper man all reklam innanför dörren…. För att kunna låsa den så är man tvungen att föra handtaget uppåt… då fälls det ut krokar i framkanten in i dörrposten.. och så kan man låsa… oavsett om man är på in…eller utsida..

och så är det pinnar i bakkanten också…

så här… är det inte lönt att försöka göra inbrott… det var meningen att vi skulle betala den själv.. men bostadsrättsföreningen står för den kostnaden… jag niger och säger Tack… så mycket… hur kransen ska sättas upp… jag slår in stift i överkanten på dörren… och hänger fisklina (det har jag gått om) ned till kransen…

Funderade även vart jag ska hänga min vykortshållare... nä... den ska inte hänga på tittögat... eller dörren...  får leta upp krokarna... så hittar jag nog platsen för den...  sedan borde jag gå till Panduro... och köpa ljushållare till mina keramikvägglampetter... puh... nu har dom legat över... 1 år.. så det kanske är dags att sätta upp dom...

Styrelsen hade lämnat info… om balkongerna… så den 15 november ska vi se utställning på detta… inglasat… blir det… och våra 4 kvm balkong blir 7,5 istället… tack för det.. det behövs eftersom jag tänker ha en liten miniodling av tomater, chili och lite örter… så nu får både vi och odlingen plats… och tydligen ska föreningen stå för detta också… Dom gamla balkongerna var så dåliga.. och det kostar i runda slängar lika mycket att ordna till… vi hade funderingar på att glasa in våran nästa år… så nu slipper vi det också…tog en bild ur infobladet... sä är är det idag....

 

och så här är det tänkt att bli... en klar förbättring... så nu kanske man rent av kan sitta ute och äta... när det är fint väder... ja även när det är dåligt...

tog fram keramikhjärtan som jag gjorde för 15-20 år sedan.. hittade dom i samband med flyttningarna som man roat sig med ;) tog bort glasen på tavelramarna och satte in grått papper istället… så nu har man 4 nya tavlor… vad man ska göra med dom…ja det visar sig alltid…

Sedan blev det att tända lite… nåja *L*…. Värmeljus… lite här och där.. när jag räknade så var det 20 stycken.. inte undra på att det är varmt inne… Tittade på True Talant…. Min favorit gick vidare till finalen… så heja Pauline…  läste tidning.. bloggade lite… en kur med hostmediciner.. tabletter... så kanske man kan sova lite bättre... nu är det nattinatti…  det var min söndan…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0