Fick telefonsamtal

från blomsteraffären att dom skulle komma över med en blomma...

sa att vi kunde åka dit och hämta dom istället,,, eftersom vi hade vägarna förbi… det var Mäklaren som vi anlitade vid husförsäljningen som skickat blommor.. väldigt gulligt av henne..

när vi kom hem så visade sig att balkongen som visades stod kvar…där röda strecket är.. så bred blir den... jo det ska vara hela fönster på båda sidorna... med rullgardin... fläkt... ventilation...

utsidan är riktigt snygg... frostat glas istället för korrigerad plåt....

även posten hade kommit… och då fick jag ett presentkortet från Cervera…. Tack gulliga … för det…. .

På väg tillbaks till jobbet så var jag upp till SAMRES med ett papper… tog några kort när jag gick därifrån och till

jobbet… passerade Theofron Munktell…,,,

men det får bli en egen historia… årets sista ros… passerades också…genade genom MunktellArenan… där var det en utställning om julgranar... det blir morgondagens inlägg...  och då var jag nästan vid jobbet…

Sedan städade jag arkivskåp… tog bort personal som slutat… arkiverade gamla löner… gjorde listor för klädprovningen ( på andra ställen brukar dom ha Ostprovning, vinprovning chokladprovning)…:) ....nya arbetskläder…. Eftermiddagsfika… tittade ut och såg att solen började gå ned.. fram med kameran igen…

plockade undan på skrivbordet… släckte ljusen… jo jag har ljuslyckta i fönster och värmeljus på bordet.. mysfaktorn… gick förbi ån.. och tog ett kort på Klosterkyrkan.. men då var det becksvart och inte helt lätt… + att jag inte kan hålla kameran stilla.. skakningsoskärpan bjuder jag på....*L*

Eftersom vi gick... så hämtade vi bilen.. for till Cervera och handlade för presentkortet.. det blev ugnsformar... röda med tonande svart... lika som stekgrytan..

sedan blev det ett par glöggmuggar också.. även om det är gott... så blir det lite mycke att dricka glögg ur Zoegas muggarna.

Även min tidning som jag prenumererar på hade kommit .... så det var en väldigt bra dag... egentligen skulle jag köpt en lott också... det kändes som inget kunde gå fel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0