Nu har man....

varit ledig en hel vecka….  Tog en sväng söderut….. länge sedan man såg en timmerbil... på vägarna... vädret var grått... men enligt prognosen igår skulle solen skina... mer än med frånvaron... det var kanske det dom menade....

stannade till hos svärmodern….Såg att svågern har tagit bort gamla minirosor utanför... och lagt vit sten... lite svarta stenar.. passar bättre mot Japanska lönnen... och var ett klart lyft...... hur som vi drack lite kaffe och pratade bort en stund... sedan fortsatte resan….


utanför Linköping.... var det ännu fler plan... upphissade på stolpar... det är väl det enda som snart finns kvar av den tillverkningen...

trots att vädret inte var det bästa... jo om man tänker att köra i... så är det helt perfekt... grått.. inget regn... så är det rätt vackert runt Gränna.... nu är det lite svårt att göra naturen rättvisa genom en bilruta... och i 110-120 km i timmen....

Passerade Sveriges sämsta vägkrog.... man kan tydligen misslyckas med köttbullar och potatis.... såsen var buljongtärning med potatismjöl?....  med andra ord simmig.... så den kan ni hoppa över....

Efter Jönköping... vek vi av mot Gislaved.... Söder om Smålandsstenar... hittade vi en genväg över skogen... jo.. det fungerar utan GPS.. om man har en riktig vägkarta... det var en mysig liten väg...

nu var vi framme vid delmål 1... Ullared.... trodde det skulle vara lite folk... en tisdagsmorgon... icke sa Nicke... vi mötte flera som kom med stora kundvagnar fullproppade med kassar..


Jag gillar inte folksamlingar... och det jag råkade se.. var inte speciellt billigt... men det är som vanligt jag springer alltid på det dyraste... tänkte i svagt ögonblick köpa mig ett par ... stretchjeansen... men tyvärr var det inbyggda... ridbyxlår.... så istället köpte jag två jultomte.. för det har jag inga...  lite grandekoration.. en ljuslyckta... lite strumpor.. som var billigare på Kopparbergs Marknad...  men jag fick se Morgan... i alla fall... en betydligt mindre kille än på TV... det borde vara tvärtom:)...

efter detta vådliga äventyr... men stångande kundvagnar.. så åkte vi vidare... och där mötes vi av ett välkommande ljus...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0