Idag fick bilen.....

på sina vinterdäck... det brukar alltid bli vinter när jag beställer tid för däckbyte… men i år blir det väl annat.. för det var maken som ringde… får se om han har samma fingertoppskänsla…. Eftersom däckbytet var redan kl 0915… så bestämde vi igår att vi sticker och fiskar idag… det skulle bli fint väder med sol.. och runt 10+….. och av detta såg vi inte så mycket… disigt.. nästan regn i luften… väldigt grått…

men vi fikade lite... grillade korv..... och vädret blev något bättre... men det enda solen lyste med... var frånvaron.... tror jag pausade mer än fiskade... sedan fanns det trattkantareller.... så jag satt inte i sjön direkt....

Och bredvid det här draget... hade jag tänkt det skulle ligga en vacker regnbåge eller rent av en öring.... men även dom lyste med sin frånvaro...

Och håven... den fick stå vid tallen hela tiden... inte ens den.... satt i sjön... att sitta och glo på en sjö... som inte visade någon form av liv.... var väldigt.... långtråkigt... så vi fikade igen... packade ihop och for hem... Men man kan fråga vilken utbildning metrologerna har idag... som inte klarar av att göra en prognos från ena dan till den andra... och det blir tvärfel....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0