konstaterar ....

att det är rätt många som har gjort misslyckade laseroperationer... får så gott som varje vecka någon förfrågan... skulle vara bra om kvällstidningarna i synnerhet.. inte håller på att ge gratisreklam till dom som utför dessa operationer.. väldigt många hoppar inte upp efter 5 minuter och kastar glasögonen i en skål.. och ser perfekt... tycker väl att kvällstidningar, damtidningar skulle vara mer försiktiga i sin lovsång...

väldigt många blir nekade att få tid hos ögonkliniker på sjukhusen på grund av att dom genomfört en lasikoperation.. själv blev jag hänvisad till Sofiahemmet, där besök kostar 800 av överläkaren på Eskilstuna ögonmottagning.. han till och med strök platsen i kön.. trots remiss vårdcentral... med motivering att jag var lasikopererad... 

det enda jag ångrar var att jag inte gjorde en anmälan... till er som funderar på lasikoperation.. tänk mer än en gång.. När dom säger läsglasögon innebär det glasögon hela tiden. För att kunna göra saker som äta, laga mat, tvätta, handla.. att byta ut ett par som man använder när man kör bil... mot ett par för att kunna fungera i vardagen är inget bra byte... jag ser hellre på nära håll än långt... för man fungerar i vardagen.

man kan heller inte hålla på att korrigera hur många gånger som helst.. man kan få brytningsfel, haloeffekt.. ser en ring runt lysen..  svidande, röda ögon.. som tillika är ljuskänsliga... och det är det inte värt.. trots kvällstidningarnas och kändisarnas reklam..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0