Söndag morgon…

stora dagen var här… Byns årliga skidtävling… Flera av oss... åker hellre än bra.... det bjöds både Blåbärssoppa, grillad korv... i olika smaker... kaffe, bulle och glögg... så det gick... ingen nöd på oss.. till och med solen lyste... och temperaturen... höll... sig runt -1 - +1....

Årets luffarspis var av gran... istället för den normala i björk... gran brinner snabbare... konstaterade dom närvarande...

årets uppgift till oss… var att dekorera en skidstav… snyggast skulle få pris… eftersom jag är otroligt dålig skidåkare... jo... jag höll mig på benen alla mina varv...  så satsade jag på detta istället... för att vara säker så lämnade jag in två bidrag.. det vita blev mitt.. och det i guld makens... :)

Bidragen från v: Makens... mitt... Frun från Herrgårn och Loppisägarens...

 

Tävlingsledningen hade ändrat lite... nåja... :)... på reglerna sedan förra året…  Årets pris... för totalvinnare skulle lottas ut....  man fick en lott för varje stav... vi tagit med oss... men vem kan slå... ägaren för Loppisen... ?--- Han lyckades med konststycket att slälpa med sig... hela 53 stycken… över Route 66.... jodå... vi har vår egen...  det knorrades lite i ledet.. i synnerhet från P…. som åkte 29 varv….

Efter tävlingens slut… så blev det Tacobuff´.

vilket var väldans gott.. nu äter jag inte bröd heller... så jag tog lite extra... vilket straffade sig.. jag blev proppmätt...

Kaffe med tårta… eftersom jag var mätt... så fotade jag bordsgrannens tårtbit.. det räckte som sagt med kaffet...

Sedan tog prisutdelningen vid... och lottdragning.. det var tur jag vann priset för vackraste staven.. för någon lottvinst blev det inte...

Frun från herrgår´n blev totalsegrare.. i skidtävlingen… jag fick priset för vackraste staven… chokladkartong…  själv slutade jag äta choklad i julas…. undrar varför ??..:)  Ja även maken slutade med det då… som barnen fick.. chokladkartongen... Jag fick beröm av en erkänt duktig konstnär/keramiker… som bor i annexet till Herrgårn, då blev jag väldigt stolt…  och jag kommer att leva länge på det berömmet.. och så fick hon staven...

Efter en väldigt trevlig söndag.. så var det dags för oss att köra hem… tack alla i byn för att ni finns..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0