Extra årsmöte..

var vi på ikväll... detta för nya balkongerna... våra är helt utdömda... det börjar rasa delar av dom... ordförande visade upp en betongbit som var 1 dm bred, ca 4-5 cm tjock och 50-60 cm lång som rasat ned... hua om någon fått den i skallen... det var något som lossnade när dom besiktade balkongerna i september...


efter mycket om och men... det var några som kom med andra förslag... en ansåg att det var fel att vi alla fick lika stor höjning av hyran för balkongbytet. utan dom som hade inglasat skulle kompenseras av styrelsen och så få billigare balkonger, och sedan skulle dom som hade inglasat få välja om dom ville ha det i framtiden... alla andra som inte hade inglasat idag och ville ha det... skulle få betala det själva...?? men det är väl det vi får göra idag också... eftersom det läggs en summa på hyran...

en tyckte att det var fel att hon skulle få 3100 i hyra för sin tvåa efter höjningen på 590 kr.... ??? och började prata om nytt område där hyran är 2900-3000, men nytt..

i det läget kunde jag hålla truten... utan begärde ordet.. och förklarade fördelarna... mindre energiförbrukning, högre värde vid eventuell försäljning.. livslängden på nya balkongerna. Att vi inte fått någon hyreshöjning i år... och inte förra året heller. vi fick nya lägenhetsdörrar värda 10 000 som bostadsrättsföreningen stod för. plus ett antal fler argument.. efter att jag tackat för ordet.. så började några att applådera... ?? då kände jag att jag rodnade... så tur man satt långt bak :).

så blev det röstning och som man säger i amerikanska presidentval.. en Jordskredsseger för balkongbyte.. så nu ska vi ha ett extra möte till den 31 januari eftersom det tillkommer en stadgeändring... som även den fick godkännande på mötet...

Några från styrelsen kom fram och tackade för vad jag sagt på mötet vilket kändes positivt... Eftersom jag tycker man ska lyfta sin åsikt när man kan... och inte innan eller efter möten för gnällandes skull... så får man som sagt leva som man lär.. även om man tycker det är attans så obehagligt att prata inför grupp

....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0