Fisketuren...

är nu avklarad... veckan gick tyvärr för fort.... 2 harrar och 3 öringar... lyckas jag få upp... mesta behållningen var nog naturen. tjärnen låg spegelblank framför en.. nästan synd att kasta i något drag.. och förstöra ytan....
 
men när jag gjorde det så fick jag upp en öring..
 
En av flera fina stigar... som leder till en fiskesjö... skulle kunna gå flera mil.. på dessa...
 
Här går två älvar ihop.... i bakgrunden kan man skymta Sonfjället...
 
 
Att kasta med flöte... bland alla buskar.. kan vara svårt... och nu har jag lämnat spår efter mig,...det var både för risigt och strömt.. för att jag skulle försöka hämta det...
 
Ett av favoritställerna att fiska på ... stå ute i strömmen med vadarbrallor.. och en stenö...
 
2 harrar lyckas jag få upp här... den ena hade svalt hela betet... 
 
Mygg och knott var inte roliga att tas med... men  den här apparaten.. gjorde att man kunde ta sitt fika utan att bli uppäten...
 
några hjortron gick inte att hitta... även om det var lite tidigt... så kan man nog konstatera att det inte kommer att bli några heller... eller väldigt lite i alla fall... blommorna såg rätt så uttorkade ut...
 
När vi åkte från en tjärn... som låg högt upp på berget... så visade sig Sonfjället sig från sin vackraste sida...
 
även solnedgångarna... hade sin charm...
 
En och annan brasa... tändes också... här var det N... som gjorde upp en brasa för att försöka få Knotten... att flyga... åt något annat håll...

I stugan åts det... harr och öring... var och varannan dag... ensidigt kan en del tycka... men gott säger vi...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0