Det är våren.... som har kommit igen....

igår lördag.. så var det slingan som gicks... typiskt så hade jag inte med kameran... och vad såg jag... två domherrar.... två koltrastar... och sju svanar som flög i plog.... och kameran låg hemma.... men och andra sidan så hade väl alla hunnit försvinna innan jag fått upp den ur väskan...

idag söndag när vi gick till Tuna Park... så var den med... videkvistarna lyste vita....
krokusen blommar i rabatten utanför huset där vi bor....

även snödropparna har kommit....

årets första tussilago.... syntes i dikeskanten....

och högt upp i eken... satt skatan... och kollade in våren... eftersom det mest blev som en prick...

zommade in henne...eller om det är honom...

även om det kanske kommer något bakslag... så vet man nu... att det inte är så långt till våren... cirka 1½ månad till 1:a maj....


Kommentarer
Postat av: "... och vad såg jag..."

Mig

2012-03-19 @ 20:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0