Första riktiga....

värmen.... fick vi idag... det var som gjord för att vara ute... först blev det en långpromenad....  en tipspromenad på det... vi gick genom en skogdunge... stigen gick mellan ett hav av liljekonvaljer.... jag tänker alltid på boken.. Kung Liljekonvalj av Maria Lang...

en promenad ned till jobbet... för att hämta cyklarna... pingstliljorna hade slagit ut...

vi gick förbi gamla arbetsplatsen.. jag satt ungefär där den röda kranbilen står... känns lite konstigt... och det var rätt trivsamt där... och även väldigt centralt... 5 minuter till Panduro... det kunde inte bli bättre....

vi passerade kyrkan.... jag gillar den... trots att jag inte är med i statskyrkan... är inte med i något annat samfund heller....

vid bron... vid kanonhuset... utspelades drama på högsta nivån... mamman till dom här små liven... var på en sida om slussen... i själva kanalen... och dom små liven på andra sidan... dom försökte ta sig upp på kanten... och mamman tjattrade på andra sidan... till slut så flög mamman upp till ungarna och dom simmade ut till ån... och dramat var över....


nu var vi nästan framme vid jobbet... då hade vi gått 12 km.... på detta gjorde vi en liten cykeltur ... till Ekarna... och under grönskan så tog vi oss en fika...


passerade ett äppelträd... som stod i full blom... det är något visst med våren....

nu var även cykelrundan över... och vi var hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0