Nu är det högsäsong.... för Loppis

nu har det börjat... både Hammarbacken och Gammelgården i Ludvika... sedan har vi Tre Krokars och  Grottis.... och Kerstins Loppis... även detta i Ludvika... sedan har jag mitt favorit ställe... Almen.... i Morgår´n... när vi var dit... så kom hon med locket till kastrullen vi köpte... förra året... snacka om att man är stamkund....;)...


träffade en kompis på Gammelgår´n... han inhandlade skivor...

maken och jag tog en fika.... för jag handlar bara sådant jag behöver.... eller rättare sagt kommer att använda... så här blev det inget...

på Grottis... salt och pepparströare... för dom jag hade är bara fina att titta på... men helt värdelösa... allt salt kommer omgående.... ett servettställ... och så en ljusstake i smide... och ett par dukar... ett till rummet och en till köket....

Almen... där hittade vi salladsbestick i silver 20 kr... 3 gula karotter... hela och fina... tripp..trapp trull.... och så ett par rostfria fat... bra när man ska grilla, och har grillat... samt ett litet saltskopa... emalj...  till stora saltkaret som hänger vi spisen...

så nu åkte till grejor ut... för varje ny pryl som kommer in i huset... så ska något gammalt ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0