Ny kamera....

Canon EOA 1100D, ett nytt kräver nytt fotoreduceringsprogram nu blev det Adobe Photoshop Elements 11. Har till nr 8 tidigare.. sedan så skickade jag efter en skiva.. sist laddade jag ned... vad som hände vet jag inte... betalning fanns... programmet fick jag.. mina sidor Adobe aktiverade jag... men jag finns ändå inte... märkligt...

Har även börjat kika efter ett objektiv... eftersom det är vinter.. så kanske man ska börja med ett Zoom. Och sedan skaffa sig ett Macro till sommaren.. då finns det massor av småkryp att fota.. för att inte tala om alla blommorna..

Handboken till kameran är ”bara” på 288 sidor. Så det är lite att läsa in sig på.. jag vet tre personer som aldrig skulle sätta sig ned och börja läsa en sådan manual… Maken… Arne S och ”Richard”… Vet inte om det är typiskt manligt… att klara av tekniska prylar utan att läsa manualen… Eller om det är ett arv efter min pappa.. som läste handböcker... som kvällslektyr... det handlade om motstånd, kretskort och ritningar hur man lödde kretskorten.. Pappa byggde sin första elgitarr i slutet på 40 talet… med förstärkare och allt..  förlåt.. det blev ett stickspår…

Hur som är det jättekul... har länge velat haft en systemkamera... den gamla Canon AV1 känns lite förlegad... dels så var det filmrullar... så man fick tänka sig för hur man fotade... synd bara att inte gamla objektiven passar.. för där fanns både Zoom och Macro... men ena blixten.. kan jag fortfarande använda.. hör och häpna den fungerade också.. men blixten som man riktar ljuset med... det gick inte... tyvärr.. men blixthållaren kan jag ha.. och fotoväskan... alltid något...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0