Jag är modig...

Var till en Fäbovall.. Nyvallen ...Sonfjället var målet...
 
men först var det 5 mil grusväg...
Väl där... så skulle det fikas... hembakat bröd... hemkärnat smör.. getost och så Gammelost... min man och kompisen till oss.. tackade nej... när dom såg den... jag hade redan sagt ja... så jag kunde inte fega ur....
den var ännu läskigare än den här... i nyans grått till svart.... tro det eller ej.. det var faktiskt gott... smakade ungefär som grönmögelost.. sältan gjorde sig bra på det hembakade brödet.. så det blev en extra bit....
 
 
tokiga getter... en han hade gått och lagt sig i en trälåda...
 
Hönan Agda... dom hämtade höns för sommarvistelsen vid en hönsuppfödare... därav så var hönsen något kala om rumpan... jag trodde Tuppen var galen.... ;)
 
 
men det var getterna som var lite sälskapssjuka... när vi skulle åka så traskade dom med till parkeringen....
 
på den här fäbovallen kunde man hyra in sig några dagar... och leva fäboliv... att vara med att göra ost... kärna smör... och annat som hör fäbolivet till....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0