idag...

så passerade jag Jernbergska krogen.. som ligger i Rademachersmedjorna.. väldigt mysigt och väldigt dyrt.. utifall vi får för oss.. att gå dit.. så är det fullt... så en bordsbeställning kanske behövs.... ;) .. smedjorna är från mitten av 1600-talet... så mysfaktorn är hög.. och taket lågt...
 
Fortsatte igenom Rothofsparken.. Turistbyrån har nu flyttat dit... inte lätt att vara turist i Eskilstuna... för byrån flyttar vart och vartannat år känns det som.. Det optimala hade kanske varit om det låg i centrum... eller rent av kvar vid smedjorna.. men det är inte alltid.. saker och ting är speciellt logiska..
Lika livfullt som parken är på sommaren ... lika tyst var den nu.. det var som ett täcke av bomull... över allt..
Att jag passerade smedjor och park.. berodde på att jag skulle till läkaren med mitt finger... nu blev jag nu inte hjälpt.. och inte visste han vad det var för fel.. mer än att det inte var karpaltunnelsyndrom.. vackert så.. han skulle prata med sina kollegor sedan tar han kontakt.. så under tiden.. får mitt finger fortsätta och vara som det är... kanske till sommaren.. så är det bra..  man kan alltid hoppas...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0