Ibland har man tiden....

på sin sida.... innan jul så inhandlades en så kallad.. smart-TV med tillhörande glasögon för 3D filmer... sedan har vi som sagt inte varit så flitiga med TV-tittandet... men vid ett av dessa tillfällen.... såg jag en lite röd prick på skärmen... . men tänkte väl inte så mycket på det.. utan trodde det tillhörde filmen...

men när jag sitter och zappar... så ser jag en till och den röda kvarstår... ett annat fel... var att texten låste sig... vilket inte är så kul.. i synnerhet om dom pratar franska eller något annat obegripligt språk... hur som igår...22/1 så fick vi ändan... ur vagnen... och körde till Elgiganten... för att reklamera TV.. lite tjafs om reparation.. vilket inte jag gillar... reparera en ny TV...?

 

När man står och kikar på kvittot så var ångerrätt fram till den 24/1 så vi fick lämna tillbaka den... vi beslutar oss för att lägga till pengar.. och ta en Philips istället.. för peppar peppar.. så har dom vi haft fungerat... såg en som kostade 3 000 mer... men vilken tur... det var rea på den... så den blev 1000 billigare än den vi lämnade in....

 

ännu mera tur är att vi kom 2 dagar innan ångerrätten.. var borta.... annars brukar elprylarna... gå sönder dan efter att garantin gått ut.... och tv... den är så bra som vi ville den skulle vara... och bara att trycka på smart- funktionerna på remoten... så finns dom där... inga mystiska inställningar...

 Bäst av allt.. nu kan maken sitta och installera kanaler... och ha skoj igen... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0