Stockholm....

Var till Stockholm en sväng... rätt skönt att bara åka upp över dan... det märktes att 1-D var i stan... det vimlade av småtjejer... på Drottninggatan stod dom och sålde prylar till One Direktion... hur som det var knökfullt med folk... vi hoppade in på en Mongolisk Barbeque... det brukar vara bra mat... men icke sa Nicke... kycklingspett som var mörkare i köttet än vad kyckling är... segt... så inte ens kniven klarade av den kycklingen... inget ris... Mongoliska öppnade 1730... salladsbuffén gapade med tomma fat... bedrövligt... och ändå var vi där 1-1½ timme innan lunchen var slut... tummen ned....

Var vid Hötorget och handlade... sparrisen var jättefin.. och den vita stor och fin.. när jag sa att jag ville ha sparris och så tittade jag på maken för han sa något till mig... då lastade försäljaren i en ICA påse full... men hallå... jag ska bara ha lite grann... 39 kr /hg så jag förstår att han hivade i flera kg.. men det gäller väl att passa på.... :) men det är så otroligt vackert vid Högtorget.. med alla stånden... färgerna...

 

idag blev det sparrissoppa... jag fick lite tips av krögaren på Wanbo Herrgård... och dom tipsen tackar jag för.. för gott blev det... och det är inte alla dar… man får det av färsk sparris…

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0